Videre i NM

Guttelaget stanget og stanget, men fikk til slutt lønn for strevet da de gikk videre i NM på bekostning av Skeid.

1. runde i mellomspillet av NM for G16 på Nordre Åsen ble en spennende affære mellom Skeid og FFK.

- I 1. omgang kjører vi over Skeid, men vi klarer ikke å omsette sjansene. I 2. omgang leverer vi årsverste. Men vi blir reddet av vår keeper, forteller trener magnus Pettersen.

Skeid lå veldig lavt i 1. omgang og FFK skaper sjanser på sjanser, uten at det ville seg. I 2. omgang kommer Skeid noe høyere på banen, vi får ikke til vårt spill og Skeid får flere farlige kontringer. Men en god Isak Strandin i mål sørget for at det ikke ble noen mål bakover.

Fem minutter før slutt tar dagens kaptein, Noah Bech Hermansen, med seg ballen fremover, kommer seg fri på 20 meter og brenner av et skudd som går via tverrligger og inn. Et vakkert mål som sørget for avansement til runde 2 av mellomspillet i NM. Nå blir det spennende å se hvem vi møter.

Guttelaget har nå tre strake seiere. Lørdag er det ny kamp. Da i interkretsserien når Vålerenga kommer på besøk kl. 13.00.

Disse spilte mot Skeid:

Isak Strandin

Mikael Engsmyhr
Noah Bech Hermansen (kaptein, 1 mål)
Noah Rene Olsen

Samuel Gray
Ruben Larsen
Leo Bech Hermansen
Eivind Luktvasslimo
Tage Løining

David Buhinja
Fredrik Bendvold Hansen

Også benyttet: Petter Eiken og Markus Kristiansen
Ubenyttet: Aram Khalid, Herman Tveit-Reffsgård, Tage Johansen og Nicolay Haug.