Videre i Adidas Cup

I en spennende kvartfinale gikk guttelaget seirende ut mot FK Fyllingsdalen.

FFK hadde hjemmebane. Men på grunn av avstanden mellom klubbene ble kamparenaen satt på Geilo.

Etter en jevn 1. omgang, der FFK fort kunne ha ledet, var det Fyllingsdalen som gikk til pause med ledelse. Scoringen kom tre minutter før pause.

Men i 2. omgang er det FFK som tar føringen og plutselig leder vi 2-1, etter mål av Leo Hermansen og Noah Rene Olsen. Fyllingsdalen utlikner mot slutten av kampen og det må spilles 2x5 minutters ekstraomganger.

Eivind Luktvasslimo avgjør kampen med en matchvinnende scoring i første ekstraomgang.

- Vi møter et godt lag som holder Interkrets-nivå her på Østlandet. De spiller mange lange baller og vi får ikke helt i gang vårt eget spill. Likevel er jeg fornøyd med at gutta drar i land seieren etter en middels dag, forteller hovedtrener Sindre Rekdal.

FFK er nå klare for finalespillet som holdes på Gjøvik helgen 21.-23. september. Der møter vi Hødd i semifinalen.

Men før det er det flere kamper i Interkrets-serien. Allerede onsdag er det Drøbak-Frogn hjemme og på lørdag reiser vi til Oslo for møte med Vålerenga.

Disse spilte mot FK Fyllingsdalen:

Ole Langbråten

Tage Løining
Petter Eiken
Tage Johansen
Noah R. Olsen

David Buhinja
Markus Skontorp
Leo Hermansen
Eivind Luktvasslimo
Fredrik B. Hansen

Daniel Willadsen (kaptein)

Også benyttet: Ruben Larsen, Pawel Chrupalla og Samuel Skarnes Gray.
Ikke benyttet: Isak Strandin, Jonas Paus, Nicolay Haug, Herman Tveit-Reffsgård og Aram Khalid.