Til kvartfinale i Adidas Cup

De siste ni dagene har guttelaget spilt ni kamper, røket ut av NM, fått ett poeng i serien og gått videre til kvartfinale i Adidas Cup.

Den siste uken har vært hendelsesrik for G16. Det startet med et surt ettmåls-tap for naborival Sarpsborg 08. Deretter røk gutta ut for Vålerenga i NM, i en kamp der Vålerenga var klart best. Det ble tap 0-4. Deretter var det seriekamp mot Stabæk. Det var en kamp vi absolutt burde vunnet. Men det stoppet på 1-1 og poengdeling.

Søndag tok vi i mot Gjelleråsen i 8-delsfinalen i Adidas Cup. Vi ventet oss en tøff kamp mot et lag som kjemper i toppen av 1. divisjon i Akershus (nivået under Interkretsserien). Motstanderen gikk høyt ut og spilte bra fotball de første minuttene. Men så kom FFK i gang. I løpet av ni minutter skåret Daniel Willadsen hattrick. Og gutta gikk til pause med 5-0!

Etter pause fortsatte FFK hardkjøret mot Gjelleråsen. De ga seg ikke før det stod 10-0!

Nå venter vinneren av Stord og Fyllingsdalen i kvartfinalen i august. Det blir spennende.

Guttelaget går nå inn i en roligere periode. Men lørdag begynner "høstsesongen", da vi tar i mot Ullern hjemme på stadion. Her er gutta revansjelystne, etter kun å ha klart 3-3 i bortemøtet mot Ullern.

Disse spilte mot Gjelleråsen:

Ole Langbråten

Tage Løining
Herman Tveit-Reffsgård
Oscar Jansson (kaptein, 1 mål)
Tage Johansen

Samuel Skarnes Gray (1 mål)
Eivind Luktvasslimo (1 mål)
Leo Hermansen
Petter Eiken
Fredrik B. Hansen (2 mål)

Daniel Willadsen (4 mål)

Også benyttet: Nicolay Haug, Ruben Larsen, Noah R. Olsen, Aram Khalid (1 mål) og Markus Skontorp.