Syvende strake seier på hjemmebane

Guttelaget har gjort stadion til sitt eget fort. Hittil har ingen greid å ta med seg poeng hjem. Tirsdag var det HamKam som fikk unngjelde.

Syv strake seiere har G16 på hjemmebane i serien. På rekke og rad har følgende lag blitt sendt hjem med 0 poeng i baggen: Nordstrand, Elverum, Sagene, Sprint-Jeløy, Ullensaker/Kisa, Vålerenga og HamKam. I tillegg er Lommedalen slått hjemme i NM.

Men trener Magnus Pettersen var ikke helt fornøyd med sine gutter mot "Kamma" tirsdag.

- Det var en rotete kamp. Vi slurver mye i det offensive og får aldri spillet helt til å sitte. Dommeren mister også litt kontroll, noe som gjør at det florerer med kort. Men jeg er fornøyd med at vi vipper kampen i vår favør mot slutten, forteller Pettersen.

Etter 1-1 til pause ender kampen med 3-2 seier til FFK.

Dette var siste kamp før sommerpausen. Neste kamp er 8. august, borte mot Elverum.

Guttelaget ligger nå på 7. plass i Interkretsserien, men kun tre poeng bak 3. plassen.

FFK stilte med dette laget (4-3-3):

Nicklas Lagesen

Ariya Agri
Oscar Jansson
Oscar Øren (k)
Sebastian Jensen

Oliver B. Askland (1 mål)
Hojat Mohamadi
Simon Jonsson

Leonit Seferaj (1 mål)
Florent Kuqi
Fredrik B. Hansen

Også benyttet: Oliver Midtgård (1 mål) og Noah R. Olsen.

Gult kort: Leonit (2), Oliver M.
Rødt kort: Leonit

Her ser du bilder fra kampen: