Solid seier i Elverum

G16 tok tre nye poeng etter 4-1 seier på bortebane over Elverum.

Guttelaget startet kampen med lav sol i mot og starten på 1. omgang ble rotete. Elverum gikk tidlig opp i ledelsen etter et flott frispark. Deretter var det kun FFK det handlet om og gutta gikk til pause med 2-1 ledelse.

- Vi får med oss et bra resultat. Etter deres scoring har vi full kontroll på kampen, spesielt i 2. omgang, forteller trener Sindre Rekdal.

Gledelig var det å se Sondre Håland tilbake i laget, etter ett år hjemme i moderklubben Lervik IF.

- Han bringer noe nytt inn i laget med sin hurtighet, styrke og kreativitet, påpeker Rekdal.

Selv om G16 først og fremst har fokus på spillerutvikling, har laget et ønske om å havne blant topp 3 i årets Interkrets-serie. Det er en svært jevn serie, hvor FFK nå ligger på sjette plass. Men kun tre poeng bak andreplassen og fire poeng foran nabo Sarpsborg 08.

Neste kamp er hjemme mot Lyn tirsdag 15. august.

Disse spilte mot Elverum (4-5-1):

Niklas Lagesen

Ariya Agri
Oscar Jansson
Oscar Øren
Magnus K. Johansen

David Buhinja (1 mål)
Oliver B. Askland
Simon Jonsson
Sondre Håland
Fredrik B. Hansen (1 mål)

Oliver Midtgård (1 mål)

Også benyttet: Daniel Willadsen (1 mål), Noah R. Olsen og Florent Kuqi.
Ubenyttet reserve: Samer Alshammari.

Rødt kort: Florent Kuqi.

Se bildegalleri: