Seier i nabooppgjøret

Det ble en nervepirrende 2. omgang i oppgjøret mot Sarpsborg 08. Men vårt guttelag stakk av med seieren 3-2.

FFK hadde full kontroll i 1. omgang mot naborivalen og ledet 2-0 til pause. Målene kom etter et flott skudd av Daniel Willadsen og en solid straffe fra Oliver Midtgård.

I 2. omgang får Sarpsborg 08 en tidlig redusering etter et fantastisk langskudd. Da får motstanderen ekstra energi. Halvveis ut i omgangen utlikner gjestene til 2-2. Men like etter går våre gutter opp i ledelsen igjen etter en flott heading av Midtgård som går i bue over keeper. FFK beholder ledelsen ut kampen. Seier 3-2.

- Vi har full kontroll i 1.omgang. De scorer et heldig mål i starten av 2. omgang og da har vi en periode vi ikke henger sammen. Heldigvis klarer vi å reise oss raskt etter utligningen og det skal gutta ha skryt for, forteller trener Magnus Pettersen.

FFK har klatret til 4. plass på Interkretstabellen, kun to poeng bak 2. plassen og syv poeng bak ledende Vålerenga. Neste seriekamp er hjemme mot Lillestrøm tirsdag 19. september kl. 20.15.

FFKs guttelag stilte med dette laget mot Sarpsborg 08:

Nicklas Lagesen

Mikael Engsmyr
Oscar Jansson
Oscar Øren (kaptein)
Magnus K. Johansen

David Buhinja
Noah B. Hermansen
Simon Jonsson
Daniel Willadsen (1 mål)
Micael Lervik

Oliver Midtgård (2 mål)

Også benyttet: Oliver B. Askland, Leonit Seferaj og Fredrik B. Hansen.
Ubenyttede reserver: Noah R. Olsen, Ariya Agri og Florent Kuqi.

Se bildegalleri: