Ny solid seier for G16

Med sin sjette strake seier, klatrer guttelaget videre på tabellen og er nå kun fire poeng bak serieleder Vålerenga.

Tirsdagens bortekamp mot Ullensaker/Kisa var ingen stor oppvisning fra våre gutter. Men de vinner likevel greit 4-0.

De første 20 minuttene var faktisk vertene spillemessig i føringen. Men så kommer et mål til FFK nærmest ut fra ingenting, men et fantastisk skudd fra Leonit Seferaj. Da snur kampen og Oliver B. Askland scorer ytterligere to mål før pausen.

I 2. omgang styrer FFK kampen. Men en ny scoring kommer ikke før seks minutter før slutt, en heading fra Oscar Jansson, etter en corner. 4-0 altså.

- Vi er ikke gode de første 20 minuttene. Men vi fikk noen scoringer etter hvert og kontrollerer kampen ut. Ull/Kisa skaper ikke en målsjanse og vi er fornøyde med å holde nullen, forteller trener Sindre Rekdal.

Det er kun Nordstrand som har sluppet inn færre mål enn FFK denne sesongen.

- For tiden er vi svært sterke og trygge defensivt, påpeker Rekdal.

Guttelaget ligger nå på en sterk 2. plass i Interkrets, kun fire poeng bak Vålerenga. I neste runde venter Stabæk hjemme på stadion mandag 2. oktober kl. 20.15.

Disse spilte mot Ullensaker/Kisa:

Niklas Lagesen

Daniel Willadsen
Oscar Jansson (1 mål)
Oscar Øren (kaptein)
Magnus K. Johansen

David Buhinja
Oliver B. Askland (2 mål)
Simon Jonsson
Sondre Håland
Leonit Seferaj (1 mål)

Florent Kuqi

Også benyttet: Oliver Midtgård, Noah R. Olsen, Fredrik B. Hansen og Aryia Agri.