Ny god helg for guttelaget

To seire og null baklengs på to dager. Det ble fasit for guttelaget etter møter med Lillestrøm og Lyn i helgen.

Først ut var Lillestrøm hjemme på stadion lørdag. Der tok FFK en sterk 3-0 seier etter mål av Herman Tveit-Reffsgård, Pawel Chrupalla og Eivind Luktvasslimo - alle tre førsteårs guttespillere (født i 2003). Resultatet var noe flatterende etter rufsete FFK-spill. Men gutta spiller en god defensiv kamp.

Søndag reiste FFK til Kringsjå og bortemøte mot Lyn. Der møtte de en Lyn-tropp som var lik den som slo ut Sarpsborg 08 i NM og som nå skal spille NM-semifinale.

Våre gutter viste derimot ingen respekt for serietoeren. Kaptein Oscar Jansson ga FFK ledelsen etter en corner. Det stod seg til pause. Allerede etter ett minutt av 2. omgang snappet Daniel Willadsen opp en feil i Lyns forsvar og økte til 2-0. Det stod seg kampen ut. En meget god kamp av FFKs gutter.

Trener Sindre Rekdal sparer ikke på superlativene etter to kamper og seks poeng.

- Vi er veldig solide og gode defensivt i begge kampene. Men spesielt i Lyn-kampen er jeg imponert. Vi møter et sterkt lag og har full kontroll bakover, forteller Rekdal.

Bakerst, mellom stengene, stod Isak Strandin og spilte begge kampene.

Flere har tatt steg
Trener Rekdal ønsker også å skryte av flere av førsteårs guttene, de som er født i 2003.

- Mange har etterhvert seg verdien av ekstratreninger. Det høster de resultater av nå. Enkelte har tatt flere steg nå i høst. For de som har sitt første år i FFK er det viktig å være tålmodig, understreker Rekdal.

FFK ligger nå på 3. plass på tabellen, to poeng bak Lyn. Serieleder KFUM har fått en luke og er åtte poeng foran FFK.

Lørdag er det ny hjemmekamp på stadion. Motstander er Lørenskog.