Kalasseier mot Sprint-Jeløy

Guttelaget fikk etterhvert lett match borte mot Sprint-Jeløy tirsdag kveld. Gutta stoppet ikke før det stod 10-1!

FFK produserte sjanse etter sjanse i første omgang, men det var Sprint som gikk opp i ledelsen etter en retur på dødball. Men gutta svarte og ledet 2-1 til pause. Selv om Sprint kjempet godt, så leverte FFK varene etter pause. Sjansene ble satt og gutta stoppet ikke før det stod 10-1 målprotokollen.

- Vi gjør en god kamp. Slipper til lite defensivt og produserer mye offensivt. Vi visste vi måtte være tålmodige mot et lavtliggende Sprint-lag, og at sjansene og målene ville komme etter hvert, forteller trener Magnus Pettersen.

Verdt å nevne er at innbytter Florent Kuqi gjør et ekte hattrick i løpet av kampens ti siste minutter.

FFK stilte med følgende lag:

Niklas Lagesen

Ariya Agri
Oscar Jansson
Oscar Øren (kaptein, 1 mål)
Noah R. Olsen

Leonit Seferaj
Simon Jonsson
Daniel Willadsen (2 mål)
Oliver B. Askland (1 mål)
Fredrik B. Hansen (1 mål)

Oliver Midtgård (1 mål)

Også benyttet: Florent Kuqi (3 mål), Magnus K. Johansen og David Buhinja.
1 selvmål.

Fredrikstad klatrer på tabellen og nå er det jevnt i toppen. FFK er på 5. plass, syv poeng bak ledende Vålerenga.

Neste kamp er hjemme mot Sarpsborg 08 12. september kl. 20.15.