Internasjonal matching for 04 By-laget

Denne helgen drar 04 By-laget til FFK til Gøteborg for å få internasjonal matching i årets GAIS cup. Her vil de møte sterk motstand fra flere nasjoner som vil gi spillerne gode referanser og læringsmuligheter for videre utvikling.

By-lagene er en del av By-samarbeidet til FFK  og er en av flere arenaer i FFK`s Utviklingskole. By-samarbeidet har som formål å gi spillere som har gode forutsetninger for å hevde seg både i det kortsiktige, men først og fremst i det langsiktige perspektiv et differensiert ekstra tilbud med treninger og referanse kamper. Disse tiltakene skal gi spillerne referanser og motivasjon til økt kvalitet i treningsarbeid i egen klubb.

Gjennom By-lagene er hovedmålet er å lære spillerne å trene effektiv med å forbedre «evnen til å lære». Målet er også å trigge dem til å ønske å trene mye og økt fokus på å utfordre seg selv for å bli bedre (dvs skape et intenst ønske om å lykkes som fotballspiller). Et av tiltakene for å få til dette er referanse cuper, slik som Gais Cup.

Første gruppespill kamp spilles mot Gais kl 09.00 fredag, etterfulgt av Kalmar 14.00 og Hässleholms 09.00 lørdag morgen. Troppen som reiser ned representerer et stort antall lokale klubber i Fredrikstad, og består av følgende spillere:

- Johannes Karlsen (Skogstrand)
- Anders Kristiansen (Trosvik)
- Jonas Paus (Råde)
- Isac Jonsson (Skogstrand)
- Benjamin Stensland (Kråkerøy)
- Julian Jordheim (Begby)
- Filip Stensland (Kråkerøy)
- Baderdin Derkaoui (Østsiden)
- Leo Kyvik (Kråkerøy)
- Mikkel Dalene Fossen (Kongsten)
- Samuel Martinsen (Gresvik),
- Julius Horgheim (Kongsten)
- Marius Ophaug (Kråkerøy)
- Sadir Abud (Lisleby)
- Adrian Hermansen (Kråkerøy)
- Tobias Wærnes (Begby)
- Nicolai Leguina (Kongsten)
- Liam Olsen (Lervik).

Ansvarlige trenere for laget er Andreas Lavik Nordby, Joacim Jonsson og Knut Simen Johannessen.

Både spillere og trenere ser frem til en spennende og lærerik helg i Gøteborg, og håper på gode sportslige opplevelser og utvikling for hver enkelt! Resultater og prestasjoner kan følges på Facebooksiden til FFK Utvikling!