Guttelaget klatrer på tabellen

G16 tok tirsdag kveld en solid seier over Sprint-Jeløy. Trener Magnus Pettersen ser imidlertid et klart forbedringspotensial.

FFK leder 1-0 til pause etter et klart spillemessig overtak. Etter pause svarer gjestene med å utlikne på en av deres svært få sjanser. Men våre gutter bretter opp ermene og scorer tre nye mål i 2. omgang. FFK vinner 4-1.

Den tidligere Begby-spilleren Fredrik Bendvold Hansen (født i 2002) scorer tre mål.

Trener Magnus Pettersen tar likevel ikke av når han oppsummerer kampen:

- Vi svinger altfor mye i prestasjonene i hver enkelt kamp, noe som har vært en utfordring spesielt den siste måneden. Periodevis er vi veldig bra, men plutselig er vi helt borte, forteller Pettersen.

- Vi er nødt til å heve bunnivået, påpeker Pettersen.

Med denne seieren så klatrer FFK til en 2. plass på Interkrets-tabellen. Kun Vålerenga ligger foran, med en kamp mer spilt.

Gutta skal nå ha en god treningsuke før det blir et skikkelig nabooppgjør mot Sarpsborg08 i den andre byen tirsdag 9. mai.

Slik var laget mot Sprint-Jeløy:

Nicklas Lagesen
Mikael Engsmyr
Oscar Jansson
Aryia Agri
Noah Rene Olsen
Leonit Seferaj
Daniel Willadsen
Magnus Johansen
Simon Jonsson
Fredrik Bendvold Hansen (3 mål)
Florent Kuqi

Også benyttet: Oliver B. Askland (1 mål), David Buhinja og Hojat Mohammadi.