Guttelaget klar for neste steg i NM

I NM tok guttelaget kraftig revansj mot Asker etter tapet i serien tidligere i år.

Bortekampen mot Asker i NM var tidvis spennende og kampen stod og vippet en stund i 1. omgang. Men FFK går til pause med 1-0 etter en scoring av David Buhinja etter 10 minutter.

I andre omgang er det FFK som kontrollerer. Samme Buhinja scorer igjen eeter 54 minutter og Eivind Luktvasslimo setter spikeren i kista seks miutter før slutt. 3-0.

- Vi gjør en god kamp. Spesielt bakover har vi god kontroll. Når Asker må jage scoring i 2. omgang er vi gode på å utnytte rommet de gir oss bakover. Samtidig er vi flinke til å ta vare på ballen i laget og la motstanderen jage, forteller trener Magnus Pettersen.

Det blir spennende og se hvem vi møter i 3. mellomrunde av NM. I de tre første rundene er det kun lag fra østlandet vi kan møte. Men allerede lørdag er det ny kamp, borte mot Lørenskog kl. 12.00.

Disse spilte mot Asker:

Ole Langbråten

Mikael Engsmyhr
Petter Eiken
Oscar Jansson (kaptein)
Tage Johansen

Fredrik B. Hansen
Ruben Larsen
Noah B. Hermansen
Daniel Willadsen
Eivind Luktvasslimo (1 mål)

David Buhinja (2 mål)

Disse spilte også: Leo Hermansen, Samuel Skarnes Gray, Tage Løining, Aram Khalid og Markus Skontorp.