God start på Adidas Cup

Guttelaget spilte tirsdag første kamp i årets Adidas Cup, borte mot Konnerud.

Skader og sykdom har satt sitt preg på guttetroppen den siste tiden. Det var likevel et slagkraftig lag som dro til Konnerud tirsdag kveld.

FFK stanget mot Konneruds forsvar den første halvtimen før det utløsende målet kom ved Eivind Luktvasslimo. Rett før pause økte Fredrik B. Hansen til 2-0. I 2. omgang puttet FFK på ytterligere to mål, ved Hansen enda en gang og Tage Johansen. Altså 4-0 seier.

- Kampen var en grei gjennomkjøring mot et lag vi bør slå. Antall sjanser viser at vi kanskje kunne vunnet med det dobbelte, forteller trener Sindre Rekdal.

Skader og sykdom gjorde at FFK avsluttet kampen med hele åtte spillere født i 2003. Laget deltar i serie og cup for G16, det vi si 2002-årgang.

I Adidas Cup møter FFK også Skogstrand, Stoppen og Ullern. Nå venter ytterligere to bortekamper. Drøbak i serien på lørdag og Skeid i NM på mandag.

Disse spilte mot Konnerud:

Isak Strandin

Ruben Larsen
Herman Tveit-Reffsgård
Petter Eiken
Noah R. Olsen

Nicolay Haug
Leo Hermansen
Daniel Willadsen (kaptein)
Aram Khalid
Eivind Luktvasslimo (1 mål)

Samuel Gray

Også benyttet: Fredrik B. Hansen (2 mål), Markus Kristiansen og Tage Johansen (1 mål).