God start for By-lag 04 i Gais Cup

FFK sitt 04 By-lag fikk en kjempe start under årets Gais Cup. To gode prestasjoner sørget for seier over Gais og Hässelholm.

Første dag i Gais Cup er ferdig og Bylag 2004 har vunnet begge kampene. Bylaget startet dagen med å slå vertsklubben Gais 5-1 etter ha ledet 3-0 til pause. En godt gjennomført kamp der guttene viste stor kollektiv samhandling i det defensive arbeidet og sjokkerte nærmest sin motstander med et høyt og aggressivt presspill. Bylaget vant ballen høyt ved flere tilfeller og kontret Gais i senk.

På ettermiddagen vant de overlegent mot Hässleholm. Et lag man var bedre enn på alle punkter, og kjørte kampen fra start til mål. Trenerne til Hässleholm kom etterpå og takket for oppvisningen.

IMG_3417

I morgen tidlig spilles gruppefinale mot Kalmar FF, et lag som har slått godt fra seg i flere turneringer på nasjonal basis. De ble blant annet nr.3 i fjorårets Gais Open. Vinner FFK den så spiller de kvartfinale senere på kvelden. Ved tap må de først ut i åttendelsfinale på ettermiddagen.

Nå på kvelden venter sosial samling med X-faktor, der guttene ska underholde hverandre foran tre strenge dommere (trenerne). Så får vi se om ferdighetene er like bra der som på fotballbanen. Underholdningsverdien blir ihvertfall garantert høy.

Guttene opptrer eksemplarisk både på og utenfor banen og her er det mange samarbeidsklubber (og foreldre) som har gjort en god jobb med sine spillere.