G16 slo serielederen

Guttelaget har slitt de siste kampene. Men lørdag slo de tilbake da serieleder Vålerenga ble satt på plass på stadion.

FFK tok tidlig ledelsen ved Simon Jonsson og kaptein Oscar Øren økte til 2-0 før pause.

I andre omgang la FFK seg bakpå og satset på overganger. Da fikk Vålerenga styre spillet. Likevel gikk våre gutter opp i 3-0 ledelse ved Oliver Midtgård. Det måtte en straffe til for at gjestene skulle klare å score. Dermed en fortjent 3-1 seier til G16 hjemme på eget gress.

- I dag er vi gode kollektivt, både offensivt og defensivt. Vi vinner fortjent. Og endelig omsetter vi sjansene til mål, forteller trener Magnus Pettersen.

Med seieren er FFK oppe på 7. plass på tabellen, men bare fire poeng bak 3. plassen. Som en kuriositet kan vi også nevne at våre gutter nå ligger tre poeng foran Sarpsborg 08, med en kamp mindre spilt.

FFK stilte med dette laget:

Nicklas Lagesen

Mikael Engsmyhr
Oscar Jansson
Oscar Øren (1 mål)
Magnus K. Johansen

David Buhinja
Oliver Askland
Noah B. Hermansen
Simon Jonsson (1 mål)
Fredrik B. Hansen

Oliver Midtgård (1 mål)

Også benyttet: Noah R. Olsen, Hojat Mohamadi og Leonit Seferaj.
Gult kort: Oliver Midtgård.