FFK Ekstra 9-12 år

FFK Akademiet kommer nå i en ny og forbedret utgave! Istedet for en ukentlig kveldsøkt vil vi nå kunne tilby 2 ukentlige økter rett etter skoletid.

FFK Ekstra – Treninger mandag og fredag kl.14.30-15.45 på Fredrikstad Stadion.

FFK ønsker å tilby et ekstratiltak to ganger i uken for de aller ivrigste fotballspillerne i Fredrikstad og Østfold mellom 9-12 år. Derfor starter vi nå opp et tilbud rett etter skolen, som vil kunne gi 42 kvalitetsøkter med individuelt fokus i løpet av året.

Meld deg på her

Målet med FFK Ekstra-øktene vil være å videreutvikle individuelle ferdigheter. Her vil vi jobbe med og følge opp spilleren på de detaljene som man kanskje ikke får hatt like mye fokus på i klubb. Målet er at spillerne etter å ha deltatt på FFK Ekstra, har utviklet bedre basisferdigheter, og dermed blitt bedre fotballspillere. Dette skal vi sørge for ved å legge opp treningene for enkeltspilleren. Alle spillere vil under en økt få masse touch på ball, og bli utfordret på det å ha litt dårlig tid og mindre plass enn de kanskje er vant til. Så mye av aktiviteten vil skje i spillaktivitet og med ball.

For å sikre at det blir høy kvalitet i økta setter vi et tak på 30 spillere. Her er det først til mølla prinsippet som gjelder.

Alle økter blir planlagt og gjennomført av fulltidsansatte FFK trenere. Alle økter vil bli differensiert utfra nivå.

FFK Ekstra vil under dette året pågå i to perioder. Første periode vil være fra april til juni, og inneholde 16 økter. Andre periode mellom september og november, og inneholde rundt 25 økter. Man melder seg kun på et tiltak av gangen.

Øktene blir på mandager og fredager, fra 14:30 til 15:45 på Fredrikstad Stadion. Etter hver økt vil det bli utdelt en liten matbit (yoghurt, frukt, brødmat).

Spillerne må selv sørge for transport til og fra Stadion.

Vi ønsker å være tydelige på at dette vil være et tilbud i tillegg til den aktiviteten man har i egen klubb, ikke istedenfor.

Info første periode:

Første økt: 5. april

Siste økt: 31.mai

Tidspunkt: 14:30 – 15:45

Dager: Mandag og fredag (ingen trening 17.mai)

Sted: Fredrikstad Stadion

Alder: 9-12 år (2012-2015)

Antall økter: 16

Pris: 2000,- (inkluderer lett næring etter økt)

Plasser: 30 (ved forfall til enkeltøkter kan spillere på evt venteliste bli invitert)

Kontaktperson: Anders Hüttner Pilskog ([email protected])